
Jobzonen – SEO & AdWords
Udfordringen
Jobzonen er en af Danmarks største jobportaler. Jobzonen havde gennem de seneste tre-fire år gjort brug af et andet bureau til at stå for deres søgemaskineoptimering og AdWords annoncering. Udfordringen var at forbedre hidtidige resultater.
Løsningen
Inden for søgemaskineoptimering var det at fokusere på at optimere på sider med lav synlighed og få dem til at blive mere synlig, hvilket skulle lede til mere trafik. Inden for AdWords var det at fokusere på at målrette søgeord, med mindre konkurrence og bedre muligheder for konverteringer.
%
Større Eksponering
%
Flere Top 1 placeringer
%
Mere Organisk Trafik
%
Konverteringsfrekvens
82% Mere Trafik På Tre Måneder!
Stigning i Trafik
Udfordringen var at forbedre Jobzonens trafiktal, på trods af de havde anvendt et konkurrende bureau i mange år. Hvilket lykkes. Inden for en periode på kun tre måneder fik Jobzonen 82% mere trafik fra Google.
Mere relevant trafik
En konverteringsrate på 8,8% taler sit klare sprog for at den trafik der kom også var mere relevant.
Vedvarende effekt
Effekten fra optimeringsarbejdet er været vedvarende og har taget Jobzonens hjemmeside til et helt nyt niveau.

Skal vi samarbejde?
%
Frekvens for visning øverst på siden
Gns. Position
%
Klikrate
%